Google

Thursday, January 12, 2006

Annual employee awards

De timing voor mijn bezoek aan China was een schot in de roos. Gisteren werden namelijk de annual employee awards uitgereikt en hierbij was ik vanzelfsprekend ook uitgenodigd.

Met een aantal bussen vertrokken rond vijf uur alle 500 medewerkers naar een restaurant dat door ons bedrijf was afgehuurd. Daar mocht ik samen met wat andere Nederlandse collega's aan de VIP tafel plaatsnemen. De ronde tafel werd gevuld met vele lekkernijen, zoals eendetongetjes, kraakbeen en slang. Tijdens het eten, waarbij het bier rijkelijk vloeiden waren er optredens van alle afdelingen van het bedrijf. Dit varieerde van karate shows en acrobatiek tot zang en muziek.

De show werd gecombineerd met een loterij waar tegoedbonnen van 10 euro konden worden verdiend. Aangezien de doorsnee operator hier een halve week voor moet werken, was dit dus geweldig. Alcohol is voor deze mensen een rariteit en dit leidde er dan ook toe dat binnen een uur de eerste slachtoffers al met hun hoofd op tafel lagen te slapen. Ook was het erg populair om een campei (bottom up, oftewel een adje) met de westerlingen te doen. En vele mensen verlieten dan ook zwalkend onze tafel.

Na de show was het tijd om mensen in het zonnetje te zetten en werden er vele prijzen uitgereikt, zoals de beste engineer, de vlijtigste arbeider etc. Ook ik viel in de prijzen vanwege mijn vroegere inzet voor China en kreeg wederom een prachtig zijdegeweven schilderij uitgereikt. Waardoor ik nu kan zeggen dat ik officieel een verzameling heb.

Het feest was om negen uur voorbij en we besloten dat dit nog niet het einde van de avond hoefde te betekenen. Op advies van een aantal vrouwen van de fabriek lieten we ons door een taxi naar "Club 2" brengen. Dit was een disco met chinese house muziek, waar door schaars gekleedde vrouwen uitbundig gedanst en geserveerd werd. Een verrassende tent om naar toe gestuurd te worden. En toen ik vanochten weer op het werk arriveerde werd me dan ook met interesse gevraagd of de club me was bevallen.

Update:
Roy, speciaal ter jouwer informatie, vanavond hebben we met een aantal meiden van ons bedrijf afgesproken weer naar deze tent te gaan. Ik zal het fototoestel meenemen. En door deze actie heb je gelijk eens een keer een foto van een date te pakken, want die meid die achter me staat aan tafel is een van de aanwezigen vanavond.

2 comments:

Anonymous said...

JA NOU WORDT IE MOOI!

Leg mij alsjeblieft eens uit: waarom zit ik naar een foto van een stel rare kerels te kijken, terwijl je in een club bent geweest waar, ik citeer: "door schaars gekleedde vrouwen uitbundig gedanst en geserveerd werd."???!!!???

NOU?!?

10SC-Star said...

Nou Roy,

We gaan vooruit, je hebt in ieder geval al een foto met een dame erop! En tsja als je in een club met schaars gekleedde dames rondloopt is niet je eerste gedachte laat ik hier eens foto's van maken. Dan zijn je gedachten totaal ergens anders.