Google

Wednesday, January 11, 2006

Auto ongeluk in China

Ik werd netjes rond een uur of elf opgewacht door de standaard chauffeur van ons bedrijf bij de aankomsthal van het vliegveld van Shanghai. De herkenning was er nog en na een handshake, gingen we op weg. Dit is volgens mij de enige chauffeur in China die wel weet hoe een koppeling werkt en dat het echt niet de bedoeling is om de toerenteller onder de 2000 te houden.

Onderweg dommelde ik al snel in en ik werd wakker van het gescheld dat ik hoorde. Wat bleek, we hadden een "ongeluk" gehad. Blijkbaar was het zo indrukwekkend dat ik er niet wakker van was geworden. Een vrouw klaagde dat we haar hadden afgesneden (de rijstijl van de chauffeur in ogenschauw nemend was dat waarschijnlijk ook zo) en dat we toen met onze spiegel een kras op haar auto hadden veroorzaakt.

Er zat inderdaad een kras op, maar volgens ons was die er al eerder en niet door ons veroorzaakt. Om dit te bewijzen, reed onze chauffeur de auto zodat de spiegel haar auto net niet raakte om aan te tonen dat de kras toch echt op een andere hoogte zat dan wat onze spiegel had kunnen veroorzaken. Dit in mijn ogen zeer overtuigend bewijs was voor haar niet goed genoeg en ze eiste dan ook dat we op de politie zouden wachten. Hier was ik niet blij mee, maar goed, mij werd niets gevraagd. Of misschien wel, maar dan had ik het gewoon niet door.

Een half uur later kwam de politie en nadat de situatie was uitgelegd, begon hij de vrouw gruwelijk verrot te schelden. Waarschijnlijk was hij over de zeik dat hij voor zo een overduidelijke onbenulligheid werd opgetrommeld. Toen ze begon terug te schelden nam hij het bonnenboekje tevoorschijn en werd de vrouw bekeurd. Don't fuck with the police!

No comments: