Google

Thursday, June 28, 2007

Singapore

Afgelopen dagen ben ik even naar Singapore afgereisd voor een technische bespreking van een aantal uren. Het hield in dat ik op Zondag morgen mijn lief moest wegleiden uit het pittoreske Dunaföldvár naar het evenees aantrekkelijke Székesfehérvár. Ik moest namelijk s'avonds de vlucht naar Parijs nemen, alwaar rond middernacht de vlucht naar Singapore zou vertrekken.

De vlucht was jammergenoeg overvol en zoals altijd bestaat er dan de hoop dat er een aantrekkelijke jongedame naast me gaat zitten, maar in dit geval was het een kale Franse homo met een clownesk uiterlijk en wiens vriend het waarschijnlijk had uitgemaakt, want hij was sjagrijnig als hel. Ik besloot deze vlucht te gebruiken om wat briefjes naar mijn lief te schrijven die ze tijdens haar vakantie kon lezen om de herinnering aan mij warm te houden (ja ik kan een echte romantiekus zijn). Tijdens het schrijven zat deze slakkenvreter continu over mijn schouder heen te lezen en dit was behoorlijk irritant. Om hem een beetje te shockeren werd mijn taal gebruik steeds extremer.

Na een lange vlucht landde ik in Singapore op maandag avond. Hier had ik een bezoekje aan de kapper ( dat is makkelijker hier, omdat ik hier in ieder geval geheel duidelijk kan maken wat ik wil). Daarna bij de "Black Angus" nog even een medium rare prime rib naar binnen gewerkt, terwijl ik hem lekker liet rondzwemmen in enkele tijgertjes. Daarna nog even afgetankt in de Irish pub om voldoende slaap te creëeren.

S'ochtends had ik vrij en deed ik wat fitness, had een massage en kocht een klein cadeau om het effect van mijn afwezigheid te verzachten. Voor lunch nam ik een heerlijk Japans menu in een van de vele etablissementen. Daarna tot in de avond een technische discussie, waarna ik me door een praatgrage taxichauffeur die daadwerkelijk een paar woorden Hongaars sprak me weer naar het vliegveld liet brengen. Hier nog wat lekkernijen naar binnen gewerkt en weer terug via Parijs naar Budapest.

Het eindresultaat in 62 uur, op en neer naar Singapore, waarvan 36 uur daadwerkelijk reizen was. Niet echt de meest efficiente tijdsbesteding. Dit doen we dan ook nooit meer!

No comments: