Google

Tuesday, February 06, 2007

Speurtocht in Tsjechië

Op maandag moest ik in Kladno in de buurt van Praag zijn om daar een meeting met een nieuwe klant bij te wonen. Aangezien de meeting om 10 uur begon en het ruim 600 km rijden is, besloot ik om op zondag al met de auto te vertrekken, om zodoende een relaxte heenreis te hebben.

Het doel is om ergens in de buurt van Praag een motel langs de snelweg te vinden en zodoende op maandag ochtend op een christelijke tijd te kunnen opstaan. Vanaf Brno begin ik dan ook al de berm af te speuren op zoek naar een beschaafd hotel of motel. Ergens halverwege zie ik een bordje met een bedje erop en ik besluit de afrit te nemen. Echter hier kom ik terecht bij een combinatie van een motel met een night club. De ongure types die hier rondhangen boezemen me geen vertrouwen in. Een nachtje met ranzige betaalde sexs besluit ik daarmee ook aan me voorbij te laten gaan en ik kar rustig door richting Praag.

Op vijftig kilometer van Praag heb ik buiten dit sexspaleis geen enkele andere zaak getroffen en ik besluit op goed geluk de snelweg te verlaten om het in de omliggende dorpjes te proberen. Hier zie ik dan ook een bordje hotel 5 km. En ik besluit de hoofdweg te volgen. Op een gegeven moment gaat de hoofdweg echter jammergenoeg over in bijweggetjes die over beboste berghellingen leiden. Alle kleine klote dorpjes waar ik doorheen raas hebben niets in hun stratenbeeld wat ook maar in de verste verte op een hotel lijkt. Omdat ik op een kaart rij die heel Europa weergeeft zijn de meeste van deze dorpjes niet terug te vinden, waardoor ik kan zeggen dat ik verdwaald ben.

Op mijn richtingsgevoel besluit ik de snelweg terug te gaan zoeken en indien nodig in hartje Praag een hotel te zoeken. Na een interessante race tocht door de bergen vind ik uiteindelijk de snelweg terug, alwaar ik vlak voor Praag dan eindelijk een beschaafd hoteletje weet te vinden