Google

Monday, February 19, 2007

Bedelaar

Wie goed doet, goed ontmoet of zoiets.

Afgelopen zaterdag was ik een deur aan het kopen voor het gastenhuisje. Hiervoor was ik naar de Baumax in Kecskemét gereden. Eenmaal met mijn wagentje op weg naar mijn auto begon ik me enigszins zorgen te maken hoe ik dit gevaarte in de auto zou krijgen.

Onderweg naar de auto kwam ik een doofstom persoon tegen die me een kaartje en een beestje wilde geven en in ruil daarvan geld wilde ontvangen. Normaal geef ik alleen bedelaars geld die iets toevoegen aan mijn levensgeluk, bevoorbeeld door mooie muziek te spelen. Maar op de een of andere manier was ik in een goede bui en gaf hem tweehonderd Huf met de mededeling dat hij zijn beestje mocht houden.

Toen ik even later bij mijn auto de voorbereidingen was aan het treffen om de deur erin te manouvreren (stoelen neerklappen etc), kwam hij naar me toe met de vraag of ik hulp nodig had. Samen wisten we de deur in de auto te krijgen en als toegift mocht hij van mij ook het wagentje nog terugzetten, wat een extra honderd Huf voor hem opleverde.

De weg terug van ruim een half uur heb ik met mijn neus op het stuur doorgebracht omdat er anders een deur op mijn nek lag. Met licht lichamelijk discomfort heb ik daarna thuis de deur uitgeladen

No comments: