Google

Tuesday, February 20, 2007

Computerverslaving

Ik dacht dat me dit niet meer kon gebeuren, maar kennelijk toch. Toen ik zaterdag in Kekcskemét een deur ging kopen heb ik natuurlijk ook nog wat algemene inkopen gedaan. In een gigantisch mooi winkelcentrum, kwam ik ook een computerspelletjes zaak tegen en besloot voor de zaterdagavond een spelletje aan te schaffen.

Ik zag daar het spel Europa Universalis II, wat me een beetje aan een combinatie van Civilization en Settlers deed denken, maar dan in een lichtelijk gewijzigd jasje.

Toen ik na het gesleep met de deur thuis klaar was, besloot ik het eten (stoofvlees pot, oftewel Pörkölt) aan te zetten en terwijl dit pruttelde kon ik dan even het spelletje uitproberen. Het resultaat was dat ik rond een uur of acht aan het eten sloeg, terwijl het toch echt al twee uur eerder gaar was. Dat ik uiteindelijk om drie uur s'nachts naar bed ging en om tien uur s'ochtends alweer achter de computer zat. Om vijf uur wist ik me er vandaan te slepen en de wasjes te doen, de afwas en het eten voor de zondag te verzorgen. Ik durf de computer even niet meer aan te raken.

De herinnering aan de slapeloze civilization nachten in 10SC werd opeens weer heel erg levendig

3 comments:

Kiki said...

Mijn neefje is verslaafd! Het is weer tijd voor een date ;-)

Anonymous said...

Inderdaad, wanneer kom je langs met Inge ;-)

Anonymous said...

lol ik was verslaafd...
nun iet echt meer want ik mag maar 1 uur en 15 minuten acter de pc...
ik doe mijn werkstuk over pc verslaving.
is wel makkie omdat ik zelf ook ervaring heb.

laterzz