Google

Wednesday, April 18, 2007

Overredingskracht

Tsja de dagelijkse posts die ik toch wel redelijk lang heb kunnen volhouden, trek ik op het moment even niet meer, aangezien ik redelijk druk ben, daarom zullen de posts die er komen wel iets langer zijn en met meer inhoud.

Op dit moment bevind ik me in Dong Guan om de voortgang van onze gereedschapmaker te checken. Tijdens de discussie gisteren had ik de negatieve ontdekking dat voor sommige gereedschappen de lead time niet gehaald zou worden. Ook na behoorlijke straffe woorden kreeg ik te horen dat de productiechef geen mogelijkheid zag om de levertijd terug te brengen naar het gewenste niveau.

Na werktijd gisteren was er echter een soort diner, waarin de medewerkers die langer dan tien jaar bij de toolmaker werkten werden geëerd. Ik werd uitgenodigd en als VIP mocht ik plaatsnemen aan de tafel met de gehele directie van de gereedschapmaker. Ook de productiechef was hier aanwezig en hij werd aan me voorgesteld. Zoals de gewoonte wordt tijdens deze diners veel gedronken en wordt er een hoop getoast. Uit strategisch oogpunt besloot ik met de productiechef vrienden te worden en al snel bleek hij bekend te staan als het drankorgel van de fabriek. Nou wil dat voor een chinees niet al te veel zeggen, maar op een gegeven moment begon hij me tot adjes te overtuigen om zo onze vriendschap te bezegelen.

Na het derde adje, besloot het respect te komen en zijn we nog even doorgegaan.

Zojuist kwam hij me vertellen dat de planning in de productie is omgegooid, waardoor mijn gereedschappen een hogere prioriteit krijgen en de planning toch gehaald kan worden.

No comments: