Google

Tuesday, January 23, 2007

De Gouverneur

Ik ben niet meer helemaal zeker van de naam van het etablissement, maar volgens mij was het de gouverneur waar Kiek en ik wederom enkele mooie avonturen hebben beleefd. Indien de Sje hierbij aanwezig was geweest, waren alle ingredienten aanwezig om een herhaal van het verhaal van het paard van Ankie van Grunsven mogelijk te maken. Jammer genoeg was deze krent in de pap er niet, maar dat weerhield ons er niet van om spannende ervaringen te ondergaan.

Nadat ik geland was op Schiphol en lekker had gedineerd bij Kieks ouders, o.a. shoarma, gingen Kiek en ik het Haarlemse avondleven verkennen. Bij de eerste kroeg hadden we al snel een tafeltje te pakken, waar we onder het genot van een Duveltje en een wodka lime elkaar bijpraatten op alle vlakken, maar met name op het liefdesvlak. Hierna gingen naar een kroeg, waar je als je omhoog sprong de vloer niet meer zou terugvoelen vanwege de drukte. Dit was teveel van het goede en op advies van mijn oom en tante gingen we vervolgens naar "de gouverneur".

Hier was het publiek gemengd en interessant. En beiden vielen we hier in de doelgroep van de aanwezige mensen van het andere geslacht. De vrouwen waren op zoek naar een mannelijke jeugdige god en de mannen naar de vrouwelijke variant hiervan. De meeste gasten waren ver in de dertig of zelfs ouder en naarmate de avond vorderde was er ook meer bier in de man of vrouw. Je kon duidelijk waarnemen dat hiermee de criteria voor een eventuele partner voor de nacht vervaagden en dat de aanwezigen wat geinteresseerder om zich heen gingen kijken.

Mensen die zich in het begin van de avond een beetje ongeinteresseerd hadden aangekeken begonnen te vluchten en nachtmerriescenario's tekenden zich voor ons af. Zelfs het spook van de opera had op een gegeven moment beet en ik moet zeggen dat s'ochtends naast haar wakker worden een beter effect om mijn drankgedrag zou hebben dan wat een AA ooit zou kunnen bewerkstelligen. Na het nuttigen van enkele Choufjes van de tap van mijn kant was Kiek de cola meer dan zat en besloten we naar huis te gaan.

6 comments:

Kiki said...

De volgende keer nemen we inderdaad Sjeke mee! Mooi experiment!

Anonymous said...

Ben blij dat jullie me toch een beetje gemist hebben. Wanneer was dit eigenlijk?

Kiki said...

Dit was afgelopen vrijdagavond, voor het Limburg weekendje (verjaardag Bep). Volgende keer moet je mee hoor Sjeke!!!

Anonymous said...

Volgende keer bennik er weer bij. Betekent dit overigens dat dhr. Deuss op dit moment in Nederland is?

Kiki said...

Dat klopt inderdaad, al schijnt hij gisteren even in Luxemburg te zijn geweest...

10SC-Star said...

Ik had een masterplan om zodanig het 10SC Weekend opvolgend op mams verjaardag te plannen, dat ik maar 1 vliegreis hoefde te boeken.

Het bezoek aan Luxemburg was weinig succesvol, dus verwacht geen glorieuze verhalen op dit punt. Ik denk dat het aankomende 10SC-weekend meer aandacht zal krijgen op deze blog