Google

Monday, July 02, 2007

Meubelspeurtocht

Omdat het gastenhuis nog steeds karig voorzien is van meubels en er steeds meer mensen aankondigen om op bezoek te komen, wordt de druk om de binnenhuis architectuur te vervolmaken alleen maar opgevoerd. Om geen clowneske indruk te creëeren, moeten de meubels wel allemaal een beetje in dezelfde stijl thuishoren.

De stijl van het huisje is uitgevoerd in traditioneel hongaarse landstijl.

Op zaterdag begon de tocht met een bezoek aan een meubelzaak in Paks, echter hier waren alleen wat accesoires te vinden. Via Paks op naar Simontornya, alwaar een zaak lag die me door de aannemer was getipt. Ondanks het feit dat de meubels mooi waren en kwa stijl wel zouden passen, waren ze veel te woest en groot. Na Paks terug naar Dfvár om daar alle meubelzaken af te struinen zonder resultaat. De Donau overgestoken en de quest beeindigd in Kecskemét, alwaar een Holland Bútor zaak werd gevonden. In deze zaak met gebruikte meubelen in oud hollandse stijl (althans volgens de Hongaren) vond ik een prachtige stoel met een bijbehorende wanddecoratie. Ik werd geholpen door een lieftallige Hongaarse schone, zonder enige talenkennis.

Om enkele vragen te beantwoorden had ze haar baas al een keer moeten bellen. Toen ik de meubels had uitgezocht wilde ik over de prijs onderhandelen, maar hier was ze niet toe gemachtigd, dus vertelde ik haar dat ze haar baas nog maar een keertje moest bellen. Omdat hij direct accoord ging met mijn voorstel had ik ondanks een korting van 15% nog steeds het gevoel dat ik teveel had betaald.

Een uurtje later was ik thuis aan het klussen en door de spiegel in de badkamer, de lamp in de woonkamer en de stoel en de wanddecoratie wordt het huisje mooier en mooier.

De aannemer is op dit moment de buitenmuren aan het schilderen en dan kan het huisje officieel af verklaard worden.

No comments: