Google

Monday, July 30, 2007

Tour de Holland

Nou het weekje holiday zit er weer op.

Bij deze wil ik even iedereen die we ontmoet hebben deze week laten weten dat het kort maar gezellig en leuk was en iedereen die we niet hebben kunnen ontmoeten sorry hiervoor, maar we hadden een druk programma.

Op donderdag avond haalde ik Gabi op in Székesfehérvár en we reden naar Dfvár, alwaar we een goed diner hadden en ons voorbereiden op de reis van morgen. Doordat het bedrijf de auto nodig had, zouden we door een chauffeur naar het vliegveld gereden worden. Op vrijdagochtend eerst nog wat werken van huis uit en vervolgens wat laatste administratieve zaken afhandelen. Om 11.00 stond Tamás voor de deur om ons op te halen. Na een ritje van anderhalf uur, waarin Gabi erachter kwam dat ik toch al behoorlijk wat woordjes Hongaars kon volgen gedurende haar gesprek met Tamás. Aangezien ze pas een keer had gevlogen was ze een beetje zenuwachtig.

Door mijn frequent flyer pas, konden we aan de business class balie inchecken, wat ons ook uitstekende plaatsen opleverde met een zee aan beenruimte. Nadat we door de douane waren gegaan deden we nog een tour de shops in het vliegveld. Het was ontieglijk warm; 42 graden. En ik was blij dat we op weg naar wat koelte gingen. De vlucht voorliep erg voorspoedig alhoewel we wel geregeld last hadden van uthibák.

Eenmaal geland was de bagage er in een zucht vanwege de priority status. Op naar de auto rental. Hier hadden we een volkswagen Polo geregeld, maar de man achter de balie vroeg ons of we voor slechts tien euro geïnteresseerd waren in een upgrade. Voor dat bedrag werd het een volkswagen EOS. Hier had ik nog nooit van gehoord, maar na een blik op een plaatje van deze auto zei ik meteen OK. Waarschijnlijk een actie van VW om deze auto's beter te verkopen door ze goedkoop in de verhuur aan de doelgroep aan te bieden.

In de parkeergarage stond dit juweeltje van een auto naast de oorspronkelijk gehuurde Polo en we konden ons geluk niet op. Dit was een goede start van de vakantie. Jammergenoeg stortregende het buiten en konden we het dak nog niet omlaag halen.

Na een relaxte rit arriveerden we in Eindhoven, alwaar we na ons geïnstalleerd te hebben en kennis gemaakt te hebben met Hania ons naar frituur "de Edison" begaven. Hier bestelde ik een Nederlandse snack banket voor de eerste culinaire ervaring met echte Nederlandse kost;

  • een sito stick;
  • een frikandel speciaal;
  • een kroket;
  • een kaassouffle;
  • een frietje sate.

Alle gerechten waren nieuw voor haar, maar haar favoriet was toch de frikandel speciaal. Na de frituur nog een tour door Eindhoven by car en daarna werd het bed op zolder uitgeprobeerd.

2 comments:

Anonymous said...

Dus? Onze business plannen hebben een kans van slagen? Krijgen we de Hongaren aan de frikandellen speciaal? En hoe is het met je buurvrouw?

10SC-Star said...

Ik denk dat de kansen groot zijn. Het gaat erg slecht met de buurvrouw, dus ik denk dat de frituur binnenkort vrijkomt. Ik hou je op de hoogte