Google

Monday, December 04, 2006

Frankfurt

Op donderdag waren we voor een klant bezoek in Frankfurt, we waren voortreffelijk voorbereid, want nadat we ons om half vijf! S'ochtends al op het vliegveld in Budapest bevonden vlogen we naar Frankfurt, waar we een taxi naar de klant namen. Omdat de afspraak pas om elf uur begon kregen we daar een kamer ter beschikking. Onze klant was zo dom ons te vertellen dat ze een tijdslimiet hadden en dat de meeting voor vijf uur afgelopen moest zijn. Omdat de hoofdreden van het bezoek prijsonderhandelingen waren, besloten we deze als laatste agenda punt te zetten en de meeting zo lang mogelijk te rekken.

Om vier uur waren we eindelijk bij het puntje prijsonderhandelingen gearriveerd en ze begonnen al zenuwachtig op hun stoel te wippen omdat de tijd begin te dringen. Om hier geen problemen mee te krijgen, gingen ze veel te snel accoord met ons voorstel wat alleen maar goed was voor ons.

In de tussentijd hadden ze een hotel voor ons geboekt in de buurt van het vliegveld, omdat we de volgende dag weer vroeg terug moesten. Hier vroegen we de weg naar een goed restaurant en de receptionist die voor komiek had gestudeerd vertelde ons dat we dan tien meter rechtdoor moesten lopen. (Dit was natuurlijk het ultra ongezellige en lege hotelrestaurant). We namen een taxi naar "restaurant Mediterain", dat diezelfde komiek inmiddels voor ons gereserveerd en uitgezocht had. Hier hadden we een redelijke voedselervaring. Maar hierna wilden we teurg naar het hotel.

Echter we hadden geen taxi klaar staan. Ik kwam gelukkig op het geniale idee om de invoice van de vorige taxirit te bekijken of hier een telefoonnummer op stond en warempel. Ik belde dus de centrale met de vraag om ons op te halen in "restaurant Mediterain" in Frankfurt. Hij vertelde me dat ze niet op Frankfurt reden. Daarop vertelde ik dat hij ons toch wel mooi gebracht had, dus dat ik deze logica niet snapte. Toen vroeg hij of ik een gebouw van Ernst & Young kon zien. Hierop beantwoorde ik positief, waarop zijn repliek was, dan zit je nu niet in Frankfurt, maar in Eschiets.

No comments: