Google

Monday, November 27, 2006

Politiecontroles

Dit weekend was het zover ik kan me vergenoegen in de extreme aandacht van de gezamenlijke politiecorpsen van het voormalige oostblok. Op vrijdag werd ik bij een random check vlakbij Praag van de weg gehaald om mijn papieren te controleren.

Toen ik op zaterdag richting huis reed door Slowakije had ik al wat Slowaakse kronen gepind om later in Bratislava plezier van te hebben. Totdat ik op een stuk met wegwerkzaamheden opeens door de Slowaakse politie van de weg werd gehaald. Ik reed namelijk de normale maximum snelheid zonder rekening te houden met de correctie voor de wegwerkzaamheden. De slowaakse politie was vriendelijk echter er diende direct en contant betaald te worden. Dit ging me 2000 Kroon kosten, echter ik had slecht 1000 Kroon in mijn beurs. Op de vraag of ik wellicht met euro's kon betalen werd posiitief geantwoord. Dit betekende echter 70 euro en ook hier had ik er maar 60 van in mijn beurs. Mijn tsjechische kronen en hongaarse forinten werden niet geaccepteerd en na lang nadenken kwam deze politieagent niet op het idee om half kronen en half euro's te betalen.

Om zijn hersens rust te gunnen besloot hij tevreden te zijn met een boete van slechts 1000 Kroon.

Op zondag reed ik van Dunafoldvar naar Dunaujvaros om wat spul voor het huis te kopen bij de lokale Praxis, waar ik vergat te stoppen voor een stopbord, wat me ook een preek van een local politieman opleverde. Al met al een prachtig en interessante interactie met 3 verschillende politiekorpsen

1 comment:

Anonymous said...

Hm, ben laatst met 115 km/uur door wegwerkzaameheden gereden waar ik maar 70 km/uur mocht, en geflitst. Ben benieuwd wat dat geintje mij gaat kosten :(

Wookiee