Google

Friday, November 10, 2006

Net op tijd

Dinsdag hadden we een probleem met een machine die er mee op hield. Op deze speciale machine maakten we al voor lange tijd in drie ploegen continu een product voor onze klant.
Zoals het een goede leverancier betaamd, belden we direct de klant dat hij voorlopig geen producten kon verwachten.

De klant reageerde in grote paniek en stond woensdag al bij ons op de stoep om te kijken of we dit probleem konden oplossen. Na een hele dag aan het bellen te zijn geweest met allerlei machine reperateurs en met de machine leveranciers, dit combineren met de klant verzorgen en blij houden, nam de paniek steeds grotere vormen aan. De klant dreigde al om het gereedschap en het materiaal weg te halen en dit naar een concurrent te brengen.

Op het moment dat hij de telefoon in de handen nam om de vrachtwagen te bellen om de boel op te halen, maakte onze machine de eerste slag en een half uur later hadden we duizend producten geproduceerd. Met een grote glimlach op het gezicht verliet de klant tevreden over de ondersteuning en snelle service de fabriek. Als het twee uur later was gebeurt, dan had hij de fabriek verlaten met onze gereedschappen en materiaal.

Soms moet je een beetje geluk hebben

No comments: