Google

Tuesday, February 14, 2006

Mart Smeets en avontuurlijke autoritten

Ondanks dat ik me had voorgenomen om niet meer naar Mart Smeets te kijken, is de herhaling van de avonduitzending het enige enigszins fatsoenlijke TV beeld om aan te hebben staan terwijl ik mijn blouse strijk, mijn ontbijt eet en mijn lunch bereidt.

Gisteren heb ik me gruwelijk zitten ergeren over hoe hij het verdriet van Ingrid Paul zat te gebruiken om zichzelf te profileren. Toen ze weg wilde gaan en nog iets wilde zeggen, viel hij er gewoon lomp doorheen door te zeggen tot ziens en bedankt. Harstikke grof. Daarnaast werden de ouders van Groenewold en Wüst ook nog eens lekker voor zijn zelfprofilatie karretje gespannen. Hierbij kreeg de moeder van Wüst wel een hand en werd de vader compleet genegeerd door deze "Nestor van de Nederlands sportjournalistiek" en vandaag werd Beorn Nijenhuis continu onderbroken als hij iets interessants te vertellen had. Met name tenenkrommend (mijn schoen die ik aan het trekken was vloog bijna spontaan tegen de beeldbuis) was toen hij Beorn vroeg een analyse te maken van de verschillende starten van de 500 m. Toen Beorn hierover wilde uitwijden werd hij continu onderbroken door Mart die er een one-man show van maakte.

Wat wel grappig was, was de overeenkomst van het bezoek van Troy Douglas nu en tijdens de Tour de France in de zomer. De vragen waren identiek, alleen was het woordje wielrennen door schaatsen vervangen. Wat een aanfluiting is die man.

Omdat ik de sporten niet kan volgen op de manier dat ik zou willen, zijn voor mij de winterspelen dit jaar niets meer en niets minder dan me een potje ergeren aan onze Nestor.

Vanwege doorslaand succes wordt de tour de oostblok van vorige week herhaald. Nu wordt hij alleen uitgebreid naar drie dagen en gaan we buiten de landen van vorige week ook nog eens diep Polen in. Eens even testen hoe de Poolse Pivo smaakt, of deze enigszins weg te werken is.

4 comments:

Anonymous said...

Hoi Mories,

Je weet dat ik het bijna altijd met je eens ben, maar ik moet zeggen dat je nu een beetje aan het overdrijven bent.

Sandra

10SC-Star said...

Nou ja, als je gefrustreerd bent dat je de hoogtepunten moet missen, wordt je misschien wat minder helder in je oordeel

Anonymous said...

Ik ben het met Sannie eens. Ik stel voor dat je in je volgende verhaaltje eens de positieve kanten van het schaatsverslag bij de NOS belicht, de boezem van Ria Visser om maar eens iets te noemen :)

Anonymous said...

Nou, alhoewel ik niet dezelfde aversie koester, heb ik hedenochtend toch met kromme tenen moeten vaststellen dat zelfs Mart Smeets (die zichzelf inderdaad wel heel erg geweldig vindt) soms uit z'n nek lult. Terwijl een dame van het schaatsen bijzonder lenig een been in haar nek legt, geeft Mart S. het volgende commentaar: "Ja, lenigheid is des duivels oorkussen, alhoewel dat in dit geval niet zo is". Nou Mart, als je zo'n mooi gezegde bezigt, zorg dan wel dat je het goed doet. Het is nl. niet lenigheid, maar ledigheid, hetgeen iets totaal anders betekent!!!