Google

Tuesday, March 27, 2007

Romance in Singapore

Lezers, onfortuinlijk is het gegeven dat ik vele avonturen meemaak, geschikt voor deze blog, maar op dit moment heb ik slechts weinig tijd om deze avonturen op de blog te plempen.

Maar hier komt er dan weer een. Enkele weken geleden, vlak voordat ik op wintersport ging, bevond ik me in Singapore voor drie dagen. Toen ik op woensdag avond arriveerde met de avondvlucht vanuit Hong Kong, begaf ik me onmiddelijk naar het hotel. Het was rond een uur of tien en door alle karaoke avonturen in Chin, was ik behoorlijk vermoeid. In mijn kamer zat ik te twijfelen of ik met een pilsje en een boek in bad ging liggen, of dat ik nog even een naar de bar ga om daar een glaasje gouden vocht naar binnen te werken.

Ik besluit voor de laatste optie te gaan en kom in een vage lounge terecht waar een hoop Chinese vrouwen hun zangtalent ten toon spreiden om dan gedurende hun performance gehuld te worden in een lint, wat aangeeft wat de waarde van hun zang is. Dit is toch wel amusant. Terwijl ik me vermaak met dit entertainment hoor ik op de zetel achter me oost europese conversaties. Ik draai me om en zie twee vrouwen van mijn leeftijd die zich ook vermaken in de kroeg. Even later komt een van de vrouwen op me af om me te vragen een foto van hun te maken. Het gesprek komt op gang en ik dring me op een vriendelijke manier aan ze op door te vragen of ze er bezwaar tegen hebben als ik ze vergezel aan hun tafel. Hiertegen hebben ze geen enkel bezwaar en ik maak dan ook gebruik van mijn eigen voorstel.

Het is gezellig en beide vrouwen zijn in het land voor een medisch congres. Tatiana is een russische professor die een lezing komt geven en Lidia is haar onderzoekster. Na nog een drankje of twee besluiten we toch nog maar even de stad in te gaan om wat te swingen en aangezien we vlak bij clark en boat quai zitten is het geen probleem om een geschikte tent te vinden. Tijdens het dansen en drinken in de café's begint de hartstocht te komen en we spreken dan ook af om de volgende dag te starten met een frisse duik in het zwembad alvorens de werkdag te starten. Rond een uur of drie kruipen we in onze eigen bedjes.

Om half zeven loopt de wekker af en heb ik spijt van de zwemdate, maar eenmaal in het zwembad, was het toch wel een goed idee. We spreken dan ook af deze avond elkaar weer te treffen. Ik zal ze bellen als ik klaar ben met werken.

2 comments:

Anonymous said...

(Met het risico dat mensen me weer zien als een schrale hengst die alleen maar aan seks kan denken)
Ik voel een triootje aan komen :)

10SC-Star said...

Sje, dat beeld heeft iedereen al lang, daar kan je niets meer aan veranderd krijgen. Dus ik moet ik zeggen dat dit commentaar compleet in mijn lijn der verwachtingen lag.