Google

Monday, October 23, 2006

Houthakken

Toen ik na een weekje Nederland terug keerde naar Hongarije had ik eerst een afspraak in het Belga cafe, voordat ik naar huis kon gaan. Uiteindelijk keerde ik dodelijk vermoeid terug naar huis, waar ik rond middernacht in een vrieskist arriveerde.

Een week zonder verwarming had het huis getransformeerd in een grote koelkast. Dit was het moment dat de houtkachel zich kon bewijzen. Ik wilde slapen, maar wist dat dit niet verstandig was, omdat ik niet als een ijsklompje wakker wilde worden. Dus onder het genot van een wijntje de kachel maar opstoken. En warempel, binnen een half uur was het behaagzaam warm. Maar om het zover te krijgen, had ik wel 20% van mijn houtvoorraad op moeten geven.

Ik nam me dan ook voor om op zaterdag mijn houtvoorraad aan te vullen. Bij een speciaalzaak kocht ik 300 kg hout, dat ik dan wel zelf in stukjes moest hakken. Dus vanaf nu heb ik iedere avond een stukje aardige avondgymnastiek, en zo wordt ik tweemaal warm van het hout dat ik voor de verwarming gebruik

4 comments:

Kiki said...

He neefje! Alles goed? Nog maar vier weken en dan is ons familieweekend/stoelendans etentje :) Al zin in? Wanneer en hoe kom jij naar Nederland?

10SC-Star said...

Hi Kiki,

Alles is inderdaad goed, ik weet nog niet hoe ik kom. Het hangt van de drukte af. Mijn plan is om op donderdag te komen en dan op dinsdag weer weg te gaan. Dan kan ik namelijk op Eindhoven vliegen.

Anonymous said...

Hey Deuss,

Lang geleden dat ik hier eens op gekeken heb (laatste verhaal was het treurige "fruitsoep in magnetron" verhaal). Nog steeds leuk. Ik kom eind april naar Boudapest omdat mijn jongste Mexicaanse schoonzus met een Hongaarse jood gaat trouwen in de synagoge (ze wonen overigens in Utrecht ;), misschien dan eens afspreken?

Cheers,

10SC-mooner

Kiki said...

Dat klinkt gezellig! Ik kom in principe zaterdag begin van de middag met mijn ouders mee, maar misschien kan ik wel iets eerder die kant op. Laat me maar weten wat jouw plannen worden!