Google

Saturday, October 27, 2007

Verblijf

Het is officieel,

Ik ben nu ge-emigreerd. En wel op twee vlakken:

Ten eerste heb ik gedurende mijn functioneringsgesprek de vraag gekregen in Hongarije te blijven en op een lokaal contract over te gaan. Hierop heb ik bevestigend geantwoord. Dus ik blijf hier nog wel een tijdje zitten.

Ten tweede kreeg ik een vraag van de gemeente Eindhoven of ik nog wel daar woonde. Ze hadden vernomen dat ik permanent in Hongarije verbleef (wie heeft ze de link naar deze website gegeven??). Ik ben per gisteren dus uitgeschreven als inwoner van Eindhoven en daarmee officieel geen inwoner van Nederland meer.

Dit betekent:

  • geen nachtelijk verlichte straten door brandende auto's;
  • geen snelheidsbekeuringen;
  • geen post van het CJIB;
  • echte zomers;
  • echte winters;
  • een halve liter bier voor een euro;
  • geen directe buren;
  • geen betutteling;
  • geen accijnsverhoging op benzine;
  • geen accijnsverhoging op alcohol;
  • etc etc

Voor de liefhebbers zijn er weer wat foto's op de Mories da House site geplaatst.

3 comments:

Anonymous said...

He Mories,

En hoort er bij dat lokale contract ook een lokaal salaris?

Groetjes, Heleen

Anonymous said...

Als je dan overgaat op een lokaal salaris kun je dat riante overschot wellicht storten in een fonds om je vrienden in NL te ondersteunen want die staan wel bloot aan:
- snelheidsbekeuringen;
- post van het CJIB;
- halve liter bier voor veel meer dan een euro;
- accijnsverhoging op benzine;
- accijnsverhoging op alcohol;
- etc etc

Anonymous said...

Heleen, bij dat lokaal contract hoort natuurlijk een lokaal salaris, echter tegen de huidige conversiekoersen wel op Nederlands niveau, echter dit is niet genoeg om via mijn vrienden het CJIB te gaan sponsoren Gerry.

Komende vrijdag wil ik wel een bijdrage aan de sponsoring van de Berlage leveren