Google

Monday, October 15, 2007

Liggende politiemannen

Soms moet je je principes een beetje opzij zetten en ik schaam me dan ook een beetje voor hetgene wat ik hieronder ga beschrijven.

In het idyllische Dunafoldvar, ligt mijn straat vlak bij de donau en de laatste tijd wordt het regelmatig als sluipweg gebruikt door mensen die niet voor stoplichten willen stoppen. Ze scheuren dan in een godsgruwelijke vaart de berg op, zorgend voor lawaai overlast en ze kunnen de voetgangers ook niet echt zien.

Ik maak me iedere ochtend ook schuldig aan dit fenomeen. Ik rij de berg af, maak daar een 180 graden turn, om de stoplichten te vermijden en dan vervolgens de berg op te scheuren.

Ruim een week geleden had ik een brief onder de ruitenwisser liggen. Deze heb ik op mijn werk laten vertalen en het was van een tegenover buurvrouw die met me over de verkeerssituatie in de straat wilde praten. Toen ik vorig weekend in de tuin de nieuwe aanbouw van de keuken in mekaar aan het zetten was, kwam ze langs en begon tegen me te praten. Gabi nam het gesprek over en de samenvatting is dat men verkeersdrempels in de straat wil gaan aanleggen om de overlast te beperken.

Hiervoor moet een bedrag van 290.000 Huf opgehoest worden door de inwoners die dit willen. Dit komt neer op 25.000 Huf per persoon. Om me een beetje ingeslijmd te houden in de straat besloot ik hieraan mee te doen, maar nu ben ik dus wel een van die hypocriete hufters die de straat ontsiert met deze rijplezier ontzeggers

4 comments:

Anonymous said...

Even kijken: dus jij hebt geld geïnvesteerd om drempels in je straat aangelegd te krijgen?!
Mag ik vragen wie je bent en wat je in godsnaam met onze Mories hebt gedaan?!?!

Anonymous said...

Wij willen DE Deuss terug en niet die halfzachte sukkel die zich inslijmt in de lokale goegemeente!! Waar zijn je principes gebleven? Sjeke en ik stellen voor dat als je begin november in NL bent je een heropvoedingscusrsus van ons krijgt in de Eindhovense binnenstad....

Kiki said...

25000 Huf... dat is omgerekend toch ongeveer een tientje of niet? ;-)

Anonymous said...

moet controleren:)